Уроки

                                               Урок з інформатики 2 кл.
Тема уроку. З чого складається комп’ютер .
Мета уроку. Вивчити складові частини комп’ютера ; розвивати логічне мислення; виховувати працелюбність.
Обладнання. Програма « Збери комп’ютер ».
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент.
1. Повторення правил поведінки у комп’ютерному класі.
2. Повторення техніки безпеки під час роботи  з комп’ютером.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Гра « Так- ні».
-         Чи використовують комп’ютери  у роботі сучасних банків ?
-         Чи використовують комп’ютери у проектуванні нових будинків ?
-         Чи використовують комп’ютери для вирощування тварин ?
-         Чи використовують комп’ютери у роботі метро ?
-         Чи використовують комп’ютери при польотах літаків ?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Як ви думаєте з чого складається комп’ютер ?
- Може вже хтось знає як називаються частини комп’ютера?
Отже , сьогодні будемо вивчати частини комп’ютера ?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.     Вступна бесіда про складові комп’ютера.
2.     Словникова робота.( презентація)
МОНІТОР- це екран , на якому відображається інформація , з якою працює комп’ютер.
СИСТЕМНИЙ БЛОК- це пристрій , в якому знаходиться память,  процесор , пристрої для введення і збереження інформації.
ДИНАМІК- пристрій для відтворення звуку.
КЛАВІАТУРА І МИША- за допомогою їх ми вводимо інформацію в комп’ютер.
ПРИНТЕР- це пристрій для друкування текстів і малюнків.
СКАНЕР- це пристрій ,  за допомогою  якого можна ввести в комп’ютер те , що зображено на фотографії.
МОДЕМ- це пристрій , за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами , які знаходяться в різних місцях.
3.Фізхвилинка.
Вітер очерет гойдає
І додолу нагинає
Вліво , вправо нахилив
Й знову , й знову закрутив.
Раптом тихо жук підліз ,
Потягнувся на весь зріст,
Свій почистив язичок
Й закрутився у вальсок.
4.Робота з підручником. (с .22-24)
- Хто прийшов на урок до вчительки?
-Про що дізналися Ганнуся і Елзік?
5.Практична робота з комп’ютером . Програма « Збери комп’ютер »:
а)поклади долоню на мишу ;
б)на моніторі рухається вказівник ;
в)збираємо комп’ютер( встановлюємо вказівник на пристроях і клацаємо лівою кнопкою миші ).
6.Релаксація.
1. Витягнути праву руку вперед . Стежити очима , не повертаючи голови ,за повільним рухом вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо,вгору вниз. Повторити 4-5 разів.
2. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4 , потім перевести погляд вдалину на рахунок 1-6; повторити 4-5 разів.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Встановіть відповідність між зображенням пристрою і його назвою.
(презентація)
2.Подумай і дай відповідь.(презентація)
VI. Підсумок уроку.
-Про що говорили на уроці ?
- Що запам’ятали ?
-Що вам сподобалося на уроці ?



Навчальний проект з природознавства 4 клас
Тема: «Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити»
Мета: узагальнити знання з теми, більше дізнатися про кліматичні особливості материків, океанів, різноманітність тваринного і рослинного світу; закріпити уміння користуватися картою, вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; розвивати мовлення та мислення; виховувати інтерес до географічних знань.
Обладнання: глобус, карта світу, проектор, контурна карта.

ХІД УРОКУ:
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.Привітання
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе»
2. Бесіда
— Яку форму має наша планета?
— Як називають модель Землі?
— Що таке карта?
— Якими бувають карти?
— Як позначають па карті земну поверхню?
— Чи можна відразу побачити на карті всю поверхню нашої планети?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке океани й материки, та навчитеся показувати їх на географічних картах.


IV.  ПОВТОРЕННЯ  ВИВЧЕНОГО  МАТЕРІАЛУ
            1. Розповідь учителя за картою півкуль
— Що ви бачите на карті півкуль? (Материки і океани)
— Що таке материк? (Материки — це величезні ділянки суші, оточені з усіх боків водою. Острови теж оточені водою, але мають менший розмір.)
— Скільки материків на Землі? (6)
— Назвіть їх.
— Вирушаємо у кругосвітню подорож, починаючи її від найменшого материка.
— Покажіть його на карті. (Австралія)
— У якій півкулі він знаходиться? (Східна півкуля)
— Який материк найбільший? (Євразія)
— Де він знаходиться? (Східна півкуля)
— Як ви вважаєте, який материк найспекотніший? (Африка)
— Пропливли вздовж узбережжя Африки й опинилися у західній півкулі.
Які материки там розташовані? (Північна Америка і Південна Америка)
— Чи всі материки ми зустріли на своєму шляху? Який материк ми не побачили? (Антарктиду)
— Антарктида — найхолодніший материк. Морози там досягають до –80 °С.
— Чи можна Антарктиду та Австралію об’єднати в одну групу? (Можна. Обидва материки розташовано в південній півкулі.)
— Наші кораблі від материка до материка пливли океанами.
— Які океани ми перетнули під час плавання? (Індійський океан, Атлантичний океан, Тихий океан)
— Яким океаном ми не пливли? (Північний Льодовитий океан)
— Покажіть на карті найбільший і найменший океани. (Найбільший — Тихий океан, найменший — Північний Льодовитий)
— Які материки омиває Північний Льодовитий океан? (Євразію і Північну Америку)
— Який океан омиває відразу чотири материки? (Індійський: Африка, Євразія, Австралія та Антарктида)
— У якій півкулі можна зустріти всі океани відразу? (У східній півкулі)
— Ви звернули увагу, що під час нашої подорожі океанськими просторами нам зустрічалися не лише великі ділянки суші, але й маленькі? Хто знає, як називаються маленькі ділянки суші, що з усіх боків омиваються водою?
— Правильно, острови.
— Чи далеко від материків знаходяться острови? (Ні)
— Покажіть на карті півкуль острови.
— Наша кругосвітня подорож добігає кінця.
           
2. Вправа «Мікрофон»
Учні відповідають на запитання
— Чому глобусом не завжди зручно користуватися?
— Чим відрізняються глобус і фізична карта півкуль?
— Покажіть на карті екватор, Північний і Південний полюси.
— Що означає слово екватор?
— Яка його довжина?
— Що називають суходолом?
— Яку частину земної поверхні він займає?
— Як називають найбільші ділянки суходолу?
— Доберіть синонім до цього слова.
— Що таке материк (континент)?
— Скільки на нашій планеті материків?
— Як називаються найбільші водойми?
— Що таке океани?
— Які ви знаєте океани?
— Покажіть і назвіть їх
— Яка вода в океанах? Чому?
— Чому плутають частини світу і материки?
— Яка різниця між ними?
— Назвіть за картою  частини світу.

3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
           
Презентація «Материки та океани». Учнівські проекти
Які  континенти ви хотіли б відвідати ? Чому? ( Дискусія «За і Проти»)

2. Робота в парах
1. З поданих географічних назв позначте тільки материки.


Європа (–)
Євразія (+)
Америка (–)
Північна Америка (+)


2. Які частини світу перетинають екватор? Позначте потрібне.


Азія (–)
Африка (+)
Америка (+)
Австралія (–)
Європа (–)
Антарктида (–)


            3. Гра «Третій “зайвий”»
Тихий, Азія, Індійський. (Океани)
Європа, Азія, Південна Америка. (Частини світу)
Євразія, Північна Америка, Америка. (Материки)
            4. Робота в групах
— А чи знаєте ви, хто здійснив першу подорож навколо світу?
— У 1519 році з іспанського порту Севілья на п’яти каравелах вирушила експедиція Фернанда Магеллана з екіпажем 265 чоловік.
            Подорож тривала три роки. Судна перетнули океан, подолавши відстань у 18 000 км. Через три тижні плавання через протоку ескадра вийшла в Тихий океан. Три місяці і двадцять днів, поки кораблі пливли океаном, він був спокійний, і тому Магеллан назвав його Тихим. У результаті плавання Магеллана була підтверджена ідея кулястості Землі, доведено, що між Азією і Америкою лежить величезний водний простір — Тихий океан, що велика частина земної кулі зайнята водою, а не сушею. Магеллан здійснив мрію свого життя, але загинув у сутичці із місцевими жителями. Лише корабель «Вікторія», обігнувши Африку, 6 вересня 1522 р. повернувся до Іспанії. До наших днів зберігся бортовий журнал, у якому мореплавці записували все про побачені землі. За цими записами ми зараз спробуємо здогадатися, які материки зустрілися на їх шляху.
            Повідомлення груп
            — Це найвищий материк Землі. Майже вся його поверхня вкрита крижаним панциром. З берегів материка повільно сповзають льодовики, плавучі крижані гори — айсберги. Це найхолодніший материк. Узимку, в липні, температура досягає –88 °С. Тут на багато сотень кілометрів простягаються снігові рівнини. Часто дмуть ураганні вітри. Білий колір снігів і блакитнуватий колір льоду володарюють тут усюди. Але на високих скелях улітку з’являються мохи, лишайники, водорості. Тиша материка іноді уривається криками птахів — альбатросів, чайок і пінгвінів. Тут немає комах. У прибережних водах цього материка багато морських тварин. Найбільші з них — кити, тюлені, морські леви. (Антарктида)
            — Це найменший материк, майже у чотири рази менший за Африку. Розташований у південній півкулі, на великому віддаленні від інших материків. Поблизу материка розташовується величезна кількість великих і малих островів. Це найпосушливіший материк. Тут багато таких тварин і рослин, які не зустрічаються більше ніде на Землі, наприклад, диво-дерево евкаліпт, коала, качкодзьоб, єхидна, мурахоїд. Але найзнаменитіша тварина цього материка — кенгуру. (Австралія)
            — Це найспекотніший материк. Другий після Євразії за розміром. Майже посередині його перетинає екватор. Тут протікає найдовша річка у світі — Ніл. На цьому материку знаходиться найбільша пустеля світу — Сахара. Жива природа вражає багатством і достатком. Мешкає найвища тварина — жираф, прудконогі гепарди, антилопи і страуси, величезні бегемоти і горили. (Африка)
            — Це найбільший материк на Землі. Займає 1/3 усієї суші. Найбільш населений у світі материк. Троє з кожних чотирьох жителів планети живуть на цьому материку. Завдяки величезним розмірам материка в різних його куточках склалися різні умови життя. Наприклад, на півночі материка влітку і взимку ходять у хутряному одязі, а на крайньому півдні круглий рік ходять у легкому одязі. (Євразія)
— Ви правильно назвали всі материки, про які писали мандрівники. А які материки не згадувалися?
            5. Практична робота. Нанесення на контурну карту назв материків і океанів
1) Нанесіть на контурну карту назви материків.



1) Північна Америка.
2) Південна Америка.
3) Антарктида.
4) Євразія.
5) Африка.
6) Австралія

2) Підпишіть океани, які омивають їхні береги.







6. Тестування
— Позначте правильну відповідь.
1. Який материк омивається всіма океанами?
            а) Австралія;                                  б) Африка;
            в) Північна Америка;                 г) Євразія;
            д) Південна Америка;               е) Антарктида.
2. Який материк складається з двох частин?
            а) Австралія;                                  б) Африка;
            в) Євразія;                                      г) Південна Америка.
3. Які материки розташовані в східній півкулі?
            а) Північна Америка;                 б) Антарктида;
            в) Євразія;                                      г) Африка;
            д) Південна Америка;               е) Австралія.
4. На якому материку немає річок?
            а) Євразія;                                      б) Африка;
            в) Австралія;                                  г) Північна Америка;
            д) Антарктида;                             е) Південна Америка.
5. Скільки материків є на Землі?
            а) 6;   б) 4;   в) 9.
7. Гра «П’ять речень»
Учні в пяти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

8. ВІКТОРИНА
Сумчастий ведмідь Австралії. (Коала)
Тварина  з лісів Південної Америки , яка харчується мурахами . (Мурахоїд)
Австралійський звір, який відкладає яйця і має дзьоб, подібний до качиного. (Качкодзьоб)
Найбільший плазун, який живе в річках жаркого поясу.(Крокодил)
Великий звір, який зустрічається тільки у Північній Америці.(Бізон)
Отруйна змія тропічних лісів. (Корба)
Найбільший птах на Землі. (Страус)
Невеликий австралійський звір, який відкладає яйця.(Єхидна)
Найвідоміша тварина пустині, корабель пустині. (Верблюд)
 Найбільша змія річок Південної  Америки. (Анаконда)
 Найбільша з людиноподібних мавп, яка живе тільки в Африці.(Горила)
 Найбільший звір на Землі, який зустрічається  у тропічних лісах  і саванах.(Слон)
На якому материку мешкають кенгуру? (Австралія)                           
Найменший птах на планеті.(Колібрі)
Рослина-комахоїд.(Росичка)

9. ВІДЕО-РОЛИК «Материки та океани»
- Що нового дізналися?
- Що вам сподобалось найбільше?


VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ ВЧИТЕЛЕМ
1.     Висловлювання оцінних суджень учнів про виступи своїх однокласників.
2.     Узагальнюючі питання:
Що називають материком?
— Які материки вам відомі?
— Чим схожі і чим розрізняються материк і острів?
— Який материк складається з двох частин?
— Чи погоджуєтеся ви з думкою, що материки — це і є частини світу? Поясніть чому.
— Які океани вам відомі?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Дібрати загадки про океани.




                       РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ 2 КЛ






ТВІР НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ  4 КЛ.





СКЛАДАННЯ ДІАЛОГУ 1 КЛ.








ПЕРЕКАЗ 3 КЛ.


                                                                                       



                                    

Немає коментарів:

Дописати коментар